Навіщо дітям потрібен режим дня?

Чимало батьків нехтують режимом дня своєї дитини. htbvvvv 1

У них завжди напоготові стандартна відповідь:

«Так режим є в дитячому садку, а вдома він навіщо?»

Як наслідок, до шести років у багатьох дітей у тій чи тій формі розвивається невротичний стан, з'являються маніпулятивні й істеричні прояви.

Батьків такі обставини дратують, хоча їх можна було уникнути.

Яку ж роль у розвитку дитини відіграє режим дня та чи справді так важливо його дотримуватися?

Для дітей раннього та дошкільного віку режим — основа виховання. У перші три роки життя працездатність нервової системи часто змінюється, а тому діти перебувають у постійному фізіологіч­ному стресі. Сюди слід додати ще й ріст скелету, розвиток внутрішніх органів і головного мозку, насичене бурхливе емоційне життя й вікові кризи. Можна лише дивуватися, як дітям вдається з усім цим впоратися. Саме правильний режим і запобігає перевтомі, зміцнює здоров'я, допомагає витримати колосальні навантаження.

Що таке правильний режим дня?

Правильний режим дня — це раціональне чергування різних ви­дів діяльності й відпочинку.

htbvvvv 1htbvvvv 1htbvvvv 1

Ще сто років тому педагоги й педіатри дійшли висновку, що дотримуючись режиму дня, можна виховати здорову дитину, а її розвиток спрямувати в правильному напрямі.

Утім, мало хто з сучасних батьків може похизуватися дотриман­ням правильного режиму дня дитини.

«Яка різниця, коли вона лягає спати?»,

«Він тата до ночі з роботи чекає»,

«У мене немає часу з нею марудитися!»- такі фрази часто лунають з вуст дорослих.

Якщо дитина недосипає, мало гуляє на свіжому повітрі, її працездатність знижується, вона швидко втомлюється, скаржиться на головний біль.

І,як наслідок, в дитини розвивається психосоматика. Батьки починають водити її до лікарень, лікарі лікувати незрозуміло від чого. Хоча насправді проблема криється в порушенні режиму дня. А це, в поєднанні з неправильними умовами виховання, несприятливим психологічним кліматом у родині, часто призводить до виникнення в дитини невротичних процесів, тобто відхилень в її душевному здоров'ї.

До симптомів дитячого неврозу належать:

-               тривожність;

-               поганий сон; відставання у фізичному розвитку; дратівливість;

-               неадекватні реакції;

-               нервові тики;

-               кишкові кольки.

За   недотримання   послідовності й часу проведення режимних моментів у дитини можуть виникнути також складнощі з формуванням культурно-гігієнічних навичок і навичок охайності.

htbvvvv 2           htbvvvv 2

Часто батьки, які витратили чимало коштів на лікування дитини, не можуть повірити в те, що достатньо відновити режим дня й симптоми незрозумілої хвороби зникнуть. Вони відмовляються брати на себе батьківську відповідальність і продовжують «заліковувати» дитину, хоча насправді лише погіршують її стан. Як свідчить досвід, таких батьків більшість. Через це дитина стає заручником психоемоційної незрілості дорослих, їхнього низького духовно-культурного й інтелектуального рівнів.

Хтось прагне стати ідеальними батьками, хтось приводить у цей світ дітей для галочки, а хтось повірив у найстрашнішу дурість, що лише материнство робить жінку жінкою. За таких обставин дитина із цінності перетворюється на прикру заваду.

Усі батьки роблять свій вибір - розвиватися й пізна­вати нові форми сприймання життя разом з дитиною або насолоджуватися владою та глузуванням із беззахисної маленької людини

Режим дня — не найскладніше, чого можна навчити дитину. Для цього потрібна лише любов батьків і їхнє усвідомлення своєї відповідальності. Дотримання батьками режиму дня привчає дитину до організованості, полегшує життя як їй самій, так і батькам. Надалі такій дитині значно легше адаптуватися до умов дитячого садка, школи. Правильний режим-це ще й профілактика багатьох захворювань, зокрема й невротичних.

htbvvvv 2

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom