Пальчикова гімнастика для ніг

З давніх-давен ходіння босоніж та різноманітні вправи для стопи були природними методами загартування і оздоровлення. Сучасні дослідники пояснюють це тим, що саме на стопі розташована велика кількість нервових закінчень, які впливають на енергообмін, а ось тренування дрібної моторики пальців ніг також сприяє розвитку відповідних органів головного мозку. Для гіперактивних дітей, які потребують більше руху, гімнастика для пальчиків ніг покращує тілесну самоорганізацію, що в свою чергу розвиває просторову орієнтацію.

Для стрункої постави і красивої ходи неабияку роль відіграє правильне формування стопи. Найбільш розповсюджена деформація опорно-рухового апарату в дітей 2-7 років — плоскостопість. Ефективним засобом боротьби з цим захворюванням є його профілактика — це і виконання вправ з використанням спеціальних предметів: камінців, дерев'яних паличок, резинових кілець; і пальчикова гімнастика, зокрема малювання стопою.

hfyusvysuu 1У процесі малювання стопами активізуються й удосконалюються такі психічні функції, як зорове сприйняття, уява, пам'ять, мислення (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування).

Це також ефективний засіб для розвитку дрібної моторики, розуму, емоцій, естетичних відчуттів, волі. Такі форми роботи з дітьми зроблять заняття з фізичної культури ефективними, оригінальними та цікавими.

Перед малюванням стопами слід провести кількапідготовчих вправ,які виконуються босоніж в положенні сидячи на стільчику чи на підлозі:

  • п'яти торкаються підлоги, а пальці ніг виконують рухи вгору-вниз, вправо-вліво;
  • всією стопою чи зовнішнім боком стопи уявно згрібати пісок на кучку;
  • взяти качалку або м'ячик із твердої резини, або й пластмасові бігуді, і прокачувати предмет уздовж зводів стопи.

Далі приступайте до основних вправ — пальчикової гімнастики для ніг і малювання стопами.

Для цього підготуйте пластмасові ванночки чи тазики, гуаш, олівці, крейду, шпалери, індивідуальні рушнички, мило, піддони з піском. Наприклад:

  • гра "Ноги, які танцюють": ступні дітей намащують кольоровими фарбами.hfyusvysuu 3

Малюки з заплющеними очима під музику ступають ногами по розгорнутому на підлозі рулону шпалер. Потім пропонуйте дітям розглянути малюнки і визначити, на що схоже зображення;

  • малювання літер, цифр, геометричних фігур: на килимі великим пальцем правої, а потім лівої ногидіти уявно малюють контури літер цифр, геометричних фігур.
  • колективні композиції: на підлозі розгорніть рулон шпалер, пофарбуйте ступні дітей їхніми улюбленими кольорами. Нехай спочатку малюють стопами все, що їм заманеться, а потім вони можуть разом створити колективні композиції.

Також дітям подобається "писати" ногами, затискуючи олівець між великим пальцем ноги і чотирма іншими. Це особливо корисно на етапі засвоєння форм, літер і цифр, також сприяє гармонізації роботи обох півкуль головного мозку.

Такі види роботи особливо подобаються малюкам, адже тут присутній елемент гри, тому вправи проходять дуже весело, емоційно, створюючи дітям лише позитивний настрій.

hfyusvysuu 4  hfyusvysuu 2  hfyusvysuu 4

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom