Правила співу дітей
- Деталі
- Опубліковано: П'ятниця, 04 жовтня 2019, 13:25
- Автор: dnz16pass
- Перегляди: 21
Музика для малюка — чарівний світ радісних почуттів і переживань. Але цей світ лише тоді стане зрозумілим і близьким, коли в дитини будуть розвинені музичні здібності, й насамперед музичний слух та емоційна чутливість.
На думку вчених, музичний розвиток починається дуже рано. Пригадайте, як сприймала музику ваша дитина, коли їй не було ще й року: маля прислухалося, усміхалося. Спершу ви спонукали дитину плескати в долоньки, розгойдувалися в такт музики, а дещо пізніше помітили, що вона й сама цього прагне. А як полюбляють малята дитячі пісеньки, мультфільми, у яких багато музики!
Розвиток музичних здібностей може здійснюватися в різноманітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час занять співами, ритмікою, танцями, слухання музики, гри на інструментах.
Насамперед треба розвивати емоційну чутливість до музики, що починається з уміння сприймати характер пісень та інструментальних п'єс. Для цього потрібна різноманітна музика: весела, сумна, повільна, швидка тощо. Усі діти зростають під колискову музику. Вона заспокоює, заколисує, створює приємні відчуття ніжності та спокою. Під мамин спів дитина засинає і, як правило, міцно спить.
Ось ви ввімкнули програвач. Подивіться, як поводиться дитина під час слухання музики: чи захоплена вона твором, який слухає? Про це можна судити за її позою, рухами, мімікою, жестами. Уже в дошкільні роки у дитини з'являються улюблені твори, вона охоче їх слухає, намагається наспівати. Дитину захоплює звучання власного голосу чи музичного інструмента.
Дитина 4—5 років може визначити жанр музичного твору. Можна запропонувати послухати декілька п'єс П. Чайковського: «Нова лялька» і «Хвороба ляльки» з «Дитячого альбому».
Сучасні наукові дослідження свідчать про те,щорозвитокмузичнихздібностей, формування основ музичної культури потрібно починати в дошкільному віці.
На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти музичне виховання потребує вагомих змін. Враховуючи цю потребу, в нашому дошкільному закладі завідуючою Бойко Н. П. та музичним керівником Тарасюк І.Р. була розроблена авторська методика «Грайлики».
Головний її принцип – будувати музичне виховання на ритмопластичній основі, в поєднанні слів, музики та руху.
Захоплення дітей таким музикуванням, їх бажання грати та співати є настільки сильним, що вони не помічають тієї великої навчальної роботи, яка проводиться з ними в процесі музикування.
Використовуючи елементи методики, діти стають іншими, відкривають свої серця, перетворюються в чарівників, які розуміють мову вітру, квітів та вміють бачити музику.
Великим плюсом цієї методики є самостійне виготовлення інструментів для музикування. Діти шукають матеріали, підбирають дизайн, а також створюють саме такий звук, який вони уявили для цієї іграшки-інструменту.Тож пропоную вам познайомитися з деякими з них.