Вплив різних видів музичної діяльності на духовно-моральний розвиток дітей

 

Залучення до музики одне з найцікавіших і радісних занять. Так як вона пов'язана з багатьма сферами людської діяльності. Вчити можна не тільки музику, але і через музику, особливо в ранньому віці.

Музикав сім'ї мистецтв займає особливе місце завдяки її безпосередньому комплексному впливу на людину. Багатовіковий досвід і спеціальні дослідження показали, щомузикавпливає і на психіку, і нафізіологію людини, вона може виконувати заспокійливу і збуджувальну функцію, викликати позитивні і негативніемоції.Саметому при всій розмаїтості напрямківроботисучасного виховання дітей, з великою наполегливістю стверджується теза про важливість музичного виховання всіх дітей без винятку, про його значення для розвитку загальних, психічних властивостей (мислення, уяви, уваги, пам'яті, волі), для виховання емоційної та душевної чуйності,  морально-естетичних потреб, ідеалів, тобто для формування всебічно розвиненої, гуманної  особистості.

Музична діяльність спрямована на вирішення наступних завдань:

-       Формування у дітей здатності сприймати, відчувати, правильно розуміти й цінувати прекрасне в навколишній дійсності та мистецтві, формування навичок використання засобів мистецтва дляпізнанняжиття людей, самої природи;

-       Розвиток глибокогорозуміннякраси природи, здатності берегти цю красу;

-     Озброєння дитини знаннями, а також прищеплення умінь і навичок у сфері доступних їй видів мистецтв - музики, співу, малювання, художнього слова, драматизації;

-  Розвиток творчих здібностейдітей, умінь і навичок відчувати і створювати красу в навколишньому житті, на заняттях, вдома, у побуті;

-       Розвиток у дітей розуміння краси в людських відносинах,бажанняй уміння вносити красу в побут.

Музика насамперед виховує дисципліну, прагнення до досконалості,  яка приносить велике емоційне задоволення. Як тільки діти почнуть знаходити радість у заняттях музикою, вони захочуть більше про неї дізнатися: як вона записується, як прочитати нотні позначення, щоб перетворити їх на звуки,задуманікомпозитором. Збагнувши радість музичних занять, діти стануть охоче займатися музикою. Музична практика полягає не тільки у співі і грі на інструменті, а й у слуханні музики.

Таким чином, з усіх навчальних дисциплін музика по-справжньому виховує, адже, вона розвиває не тількирозум, але розвиває і ушляхетнює почуття. Якщо в процесі навчання ми не будемо виховувати людину в цілому, тобто йоготіло, мозок і душу, ми не виконаємо свого боргу по відношенню до повноцінного виховання наших дітей.

 

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom