Мовлення дорослих – взірець для наслідування

Так улаштована людина, що їй замало просто чутизвуки. Вона намагається їх відтворити органами мов­леннєвого апарату. Багато дітей до того, як вимовлятьсловомашина,називають її звуком, що нагадує ревін­ня мотора, згодом він перетворюється на звук клаксона(бі-бі), і тільки потім вимовляється саме слово. Це відбу­вається тому, що дитина спочатку навчається розрізня­ти не мовленнєві звуки, а отже, наслідує саме їх. Досить часто навіть самі батьки не можуть зрозуміти мовлення своєї дитини, тому що дорослі в спілкуванні орієнтують­ся на слово, а не звуконаслідування. Минає час, сло­во з'явилося, але чомусь неправильно вимовляється:іма, сина, асина, масіна, масина. У кожної дитини по-різному відбувається вимова кожного слова. Пов'язанеце з недостатньо натренованими м'язами язика. І по­ки дитина не налагодить роботу органів мовленнєвого апарата, вона вимовлятиме слова неправильно, неви­разно, не дотримуючись порядку звуків і складіву слові, із численними замінами складних звуківпростішими, тими, що виходять.

Детальніше...

ЛОГОПЕДИЧНІ ІГРИ ТА ВПРАВИ

Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам'яті

“Що ти почув?”.

Дитина тихо сидить на ігровому майданчику чи в кімнаті. Запропонуйте заплющити очі й послухати вулицю. Через деякий час дозвольте розплющити очі, та розпитайте дитину про її враження. Можливо вона почула гудок машини або сміх дітей, можливо – голос пташки чи ваше дихання і т.д.

“Де плескали в долоні?”.

Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки вона почула сплеск.

“Вгадай, хто покликав”.

В цій грі беруть участь не менше 3 дітей або членів сімўї. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Хто-небудь з іших гравців повинен покликати її. Дитина відгадує, хто саме її покликав.

“Доручення”.

Дитина сидить на відстані 5-6 м від дорослого . У вас на столі покладені різні іграшки. Ви чітко, середньої сили голосом звертається до дитини: “Візьми м’ячик і поклади його на килим” або: “Візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже тихим голосом.

“Луна”.

Дитина тихо сидить на ігровому майданчику чи в кімнаті. Ви пропонуєте їй слухати уважно, та повторювати за вами слово. Важливо навчити дитину вслуховуватися в звучання слів, тому намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного: насамперед добирати слова, не схожі за звуковим складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням, але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там, син, лин).

Детальніше...

Мамам і татам на замітку!

 

Середній дошкільний вік

Зверніть увагу на вимову свого малюка! Вимовою дитина опановує поступово, шляхом наслідування вимови звуків і слів дорослих. Правильно вимовляти більшість звуків відразу вона не вміє. Чим раніше батьки звертають увагу на правильну звуковимову у дитини, тим швидше вона формується і нормалізується. Сучасних батьків проблеми з мовою починають турбувати після досягнення дитиною 2,5-3 років. Поспостерігайте за вашим малюком. Вас має насторожити, якщо дитина:

  • Дуже млявий, неохоче реагує на навколишнє;
  • Часто виявляє занепокоєння, розгойдує тулуб з боку в бік;
  • Має сильну слинотечу;
  • Не виконує прості словесні команди (піди на кухню і принеси чашку);
  • Не грає з іншими дітьми або не годує ляльку з тарілки, а ставить ляльку в тарілку і т. д .;
  • Каже «ма» замість «мама» або відносить слово «мама» до інших осіб; замість «дівчинка» говорить «ді»; «зайчик» — «за»; «йди» — «ді»;
  • Вживає слова-фрагменти, тобто такі, в яких збережені тільки частини слова: «ако» —молоко, «діка» — дівчинка.

Все це — серйозний привід негайно звернутися за консультацією до фахівця — логопеда. 

Детальніше...

Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom