Пальчикові ігри разом з дитиною

gfkmmsuhh 2gfkmmsuhh 2

  • gfkmmsuhh 1Виконуйте вправи разом з дитиною. Обов’язково продемонструйте свою захопленість грою.
  • Не проводьте гру холодними руками. Зігрівайте руки в теплій воді або просто розтирайте долоні.
  • Розказуйте дитині про незнайомих персонажів нової гри. Найліпше це робити за допомогою іграшок чи картинок.
  • Використовуйте максимально виразну міміку.
  • Вимовляйте текст пальчикових ігор якомога чіткіше й виразніше. Робіть у потрібних місцях паузи. Змінюйте силу голосу та темп мовлення.
  • Виконуйте рухи одночасно з текстом. Де можливо, повторюйте рухи без тексту.
  • Проводьте гру весело, «непомічайте», якщо малюк спочатку робить щось неправильно, заохочуйте його. gfkmmsuhh 3
  • Готуйте руки дитини до гри за допомогою погладжування.
  • Проводьте гру чи вправу в повільному темпі, ритмічно. Повторюйте від трьох до п’яти разів. 
  • Виконуйте дії спершу однією рукою, потім другою і завершуйте обома руками разом.
  • Контролюйте положення кисті й чіткість виконання рухів малюка, розмовляйте з ним максимально доброзичливо і спокійно.
  • Навантажуйте однаково пальці обох рук.
  • Допомагайте дитині розслабити кисті після виконання вправи, скажімо, струшуйте ними.
  • Змінюйте вправи періодично. Найулюбленіші — повторюйте.
  • Заохочуйте спроби дитини повторювати за дорослим слова і самостійно виконувати рухи.

 

Не примушуйте дитину до гри. Обов’язково з’ясовуйте причини відмови.

Якщо можливо, усувайте їх— змінюйте завдання або гру.

Заповіді для мами й тата

pfgjdsls fnmrsdСтавтеся до дитини як до дорослого, рівноправного члена сім'ї зі своїми правами й обов'яз­ками. Доручайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Робіть це лагідно, з до­вірою: «Який ти в нас уже дорослий, ти чудово справляєшся з миттям посуду».

  • Визначайте загальні інтереси дитини — як пізнавальні (перегляд улюблених мультфільмів, казок; ігри), так і життєві (участь в обговоренні сімейних проблем).
  • Давайте змогу дитині займатися творчою діяльністю — малювати, розфарбовувати, виріза­ти, робити аплікації, ліпити, конструювати, — аби підготувати її руку до письма, розвивати творчі здібності.

Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово навчайте її орієнтуватися в цінах, pfgjdsls fnmrsd 1сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи суму на той чи той продукт. Привчайте до самообслуговування, формуйте трудові навички й вихо­вуйте ціннісне ставлення до праці.

Детальніше...

МИСТЕЦТВО БУТИ БАТЬКАМИ

              Ваша дитина ні в чому не завинила перед вами — ані в тому, що створила вам vbcntwndjenbfnmrfvbдодаткові труднощі, ані в тому, що не виправдала якихось ваших сподівань. І ви не маєте жодного права вимагати, щоб вона розв'язала ці проблеми.

               Ваша дитина — не ваша власність, не при­ватна річ, а самостійна людина. Вирішувати її долю, а тим паче ламати характер малюка на свій розсуд ви не маєте права. Ви мо­жете лише допомогти дитині обрати життє­вий шлях, вивчивши її здібності та інтереси і створивши умови для їх реалізації.

                У багатьох примхах і витівках дитини винні ви самі, тому що вчасно не зрозуміли її, не бажали сприймати її такою, якою вона є.

                Завжди помічайте і підтримуйте найкращі риси вашого малюка. Вірте у його сили і по­казуйте йому свою впевненість.

vbcntwndjenbfnmrfvb 1

Детальніше...

Як навчити дітей розповідати

zr ujdjhbnbБагато дітей не можуть чітко і правильно сформулювати свою думку, опи­сати подію, висловити свої емоції. Тому важливо з раннього віку розвивати зв'язне мовлення дитини — спонукати її спілкуватися, розповідати про поба­чене, ділитися своїми враженнями.

Педагоги та психологи пропонують такі поради щодо того, як навчити дітей розповідати:

  • Долучайтедитину до розповідання казки. Проговорюйте речення не до кінця і дайте дитині змогу закінчити думку, доповнивши речення одним чи кількома словами.
  • Розпочинайте переказування із невеликих за обсягом текстів із про­стим сюжетом, наприклад, казок.zr ujdjhbnb 1
  • Допомагайте дитині розповідати, ставлячи уточнювальні запитання.
  • Не квапте дитину, дайте їй змогу подумати, що вона хоче сказати, пригадати й відтак висловитися.
  • Переглядайте разом мультфільми, відвідуйте лялькові вистави. Піс­ля перегляду обговорюйте сюжет, пропонуйте дитині описати пер­сонажів — їхню зовнішність, характер. Навчайте дитину виражати свої емоції, а для цього розповідайте їй про власні враження від пе­регляду.
  • zr ujdjhbnb 3
  • Використовуйте для мовленнєвої роботи з дитиною сюжетні карти­ни до відомих їй літературних творів. Спочатку разом обговорюйте картину, а відтак попросіть дитину самостійно розповісти про те, що на ній зображено, чи про окремий її фрагмент. Ефективним методом розвитку зв'язного мовлення є розповідання за серіями сюжетних картин на основі літературних творів.
  • Навчайте дитину вигадувати сюжетні розповіді, наприклад, про іграшки, персонажів відомих казок, мультфільмів тощо.zr ujdjhbnb 2
  • Нагадуйте дитині про певні події з її досвіду та пропонуйте розпові­сти про них.
  • Стежте, щоб дитина говорила повними поширеними реченнями, і відповідно висловлюйтеся самі. Адже діти копіюють мовлення до­рослих.
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom