Як допомогти дошкільнику опанувати назви кольорів

indexмТрапляються ситуації, коли

діти старшого дошкільного віку

погано орієнтуються в назвах кольорів.

У чому проблема таких труднощів?

Як у такому випадку чинити батькам?

Як допомогти дошкільнику

опанувати назви кольорів?

Із зовнішніми ознаками предметів дорослі ознайомлюють ди­тину у віці від року до трьох. Розрізнення кольору, форми, вели­чини та співвідношення їх з відповідними назвами є пріоритетними знаннями для цього вікового періоду. Надалі ж основну увагу приді­ляють ознайомленню дитини з функціями предметів та їх застосу­ванням.

Чому ж дітям складно запам'ятовувати і співвідносити на­зви кольорів? Які ознаки предметів їм засвоїти легше? 04232063Відповіді на ці запитання лежать усередині предметної діяльності, яка в пе­ріод раннього віку є провідною, а отже, створює умови для оволо­діння малюком зовнішніми ознаками предметів. Тож найлегше дитина оволодіває ознаками, завдяки яким із предметами можна діяти.

Немовля ще в колисці навчилося розрізняти м'ячик і кубик —перший предмет легко можна взяти в ручку, тоді як другий — брати незручно через його гострі кути. Маленька дитина чітко розрізняє величину предметів і до великої іграшки йде широко розвівши ручки. Але вона ніколи так не підходить до будь-чого маленького, того, що можна взяти однією рукою.

Процес оволодіння назвами кольорів справді є для дітей найскладнішим. Це обумовлено тим, що колір є першою абстракцією, із якою вони стикаються. Колір можна лише побачити, із ним ніяк не можна діяти. А еталонні назви кольорів не завжди збігаються із самими кольорами.

Деякі назви кольорів більш-менш збігаються із самими кольорами, як-от «зелений» — із зеленню чи «жовтий» — із жовтком, але не всі.

indexТож перед дитиною нелегке завдання — пов'язати між собою колір та його назву.

Допомогти дітям оволодіти назвами кольорів й адекватно їх використовувати в майбутньому дорослі можуть, застосувавши ситуативні предметні сенсорні предеталони. Предеталони — це умовні назви кольорів, де як еталон використано конкретний предмет, із яким дитина діяла в конкретній ситуації.

Скажімо, для запам'ятовування дитиною червоного кольору, можна використати порівняння «як помідор», помаранчевого — «апельсиновий» чи «морквяний» тощо. Предеталони широко використовують і дорослі люди — наприклад, коли не вистачає еталонних назв складних відтінків, як-от: колір морської хвилі, малиновий, бузковий, бірюзовий тощо.

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom