Емоційне благополуччя дитини в сім’ї

tvjwsqyt kfujghjkexxz1 3Однією з умов гармонійного розвитку особистості дитини є її емоційне благополуччя. Мабуть, ви не раз помічали, як схвалення чи заохочення забезпечує малюкові гарне самопочуття і бадьорий настрій: він з радістю виконує ваші доручення, вихваляється перед іншими своїми досягненнями.

У період дошкільного дитинства виникають доброзичливі стосунки з однолітками, що також впливає на її психічний розвиток і сприяє емоційному благополуччю. З’являються нові інтереси, переживання, уподобання. І якщо в сім’ї також зберігається гарний психологічний клімат, близькі, довірливі, відверті стосунки з батьками, дитина зростає впевненою в собі, щирою, доброзичливою, вона "відкрита світу" і буде здатна у майбутньому створити власну здорову й міцну сім’ю.

tvjwsqyt kfujghjkexxz1 4Про що мають пам'ятати батьки, щоб зберегти психічне здоров'я дитини? Важливо, щоб особистісний розвиток дитини відбувався без психологічних травм. Такі травми можуть бути викликані образою, несправедливістю, побоюванням зазнати невдачі або кепкуванням, недоброзичливістю з боку старших, нерозумінням з боку батьків чи інших дорослих.

На розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства та її психічному здоров’ї особливо позначаються внутрішні конфлікти. Підставою для таких конфліктів може бути невідповідність між прагненнями дитини у різних сферах життєдіяльності та реальними можливостями. Наприклад, вона звикла до того, що була "кумиром", а тепер народився маленький братик чи сестричка, і вся увага зосередилась на молодшому. Усе це може спричинити роздратованість, незадоволеність, розбещеність, заздрість, якщо дорослі вчасно не помічають небажані прояви особливостей такої поведінки і не вдаються до необхідних відповідних запобіжних заходів.

Основою внутрішніх конфліктів може бути не тільки невідповідність між бажаннями і можливостями, а й прагнення будь-що зберегти зверхність.

Якщо у дитини самооцінка занижена (через негаразди вдома, погані стосунки з однолітками tvjwsqyt kfujghjkexxz1 1в дошкільному навчальному закладі, невпевненість у власних силах), то погіршення реального стану може викликати у неї почуття відчаю й безвихідності. У цих випадках особливо неприпустимі кепкування та глузування, сварки або покарання. Може відбутися психічний зрив, що, у свою чергу, може спричинити не прогнозовані вчинки, наприклад, втечу з дому або розлади здоров’я, зокрема, різноманітні неврози, чи найстрашніше - самогубство. Батькам варто з’ясувати причини зриву, підбадьорити дитину, надати їй можливість виявити завзятість і старанність. Разом з вами ваша дитина обов’язково подолає проблеми та отримає впевненість і у власних силах і віру в себе.

Невпевнену в собі, сором’язливу дитину, яка важко переживає свої випадкові негаразди слід підбадьорювати, підтримувати, зміцнювати її віру у власні сили для підвищення самооцінки. Проте необхідно пам’ятати, що надмірна увага довколишніх лише до успіхів дитини (за некритичного ставлення до її недоліків) у ряді випадків призводить до виникнення завищеної самооцінки, яку нелегко за потреби перебудувати, та й сама ця перебудова проходить для дитини важко.

tvjwsqyt kfujghjkexxz1 3Якщо самооцінка завищена, то зміна обставин (наприклад, дитина почала отримувати зауваження щодо поведінки) призводить до неконтрольованих емоційних "вибухів" і виявляється в озлобленості та звинуваченні довколишніх, які, за висловом дитини, весь час не­справедливо "чіпляються", прискіпуються до неї тощо.

У разі надмірної самовпевненості дитини, почуття упередженості, зверхності над однолітками, дуже високої самооцінки потрібно зазначати її недоліки, щоб змінити установку на шанобливе ставлення до товаришів та довколишніх. Тільки таким чином може бути сформоване і правильне ставлення до себе.

На емоційному благополуччі та особистісному розвитку дитини може відбиватися і недостатнє tvjwsqyt kfujghjkexxz1 5формування в неї навичок наполегливої та систематичної праці. Звідси виникають лінощі, неорганізованість і незібраність навіть тоді, коли даються цікаві творчі завдання. Таку поведінку треба повсякчас виправляти.

Зусилля дитини під час виконання нелегкого завдання завжди підкріплюйте словами, що її підбадьорюють. Викличте віру в те, що завдання може бути виконане добре. Дитина має звикнутидо необхідності зусиль і разом з тим побачити, що наполегливість старанність завжди нагороджуються успіхом. Неодмінною умовою успішного формування цінних якостей особистості дитини, її емо­ційного і морального благополуччя є доброзичливий, комфортний психологічний клімат у сім’ї.

Часом батьки не надають належної уваги збереженню доброзичливого психологічного клімату в родинному колі, адже головне для них - задовольнити щоденні потреби дитини (одягти її, "щоб не гірше, ніж у інших", нагодувати, подарувати іграшки тощо). Але, на жаль, не всі розуміють, що гарний настрій і бажання спілкуватися та й інші особисті успіхи дитини залежать від атмосфери, що панує вдома.

tvjwsqyt kfujghjkexxz1 6     tvjwsqyt kfujghjkexxz1 1

         

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom