Вплив мультфільмів на психічний розвиток дошкільників

vekmnaskmvvbb 1Мультфільми – улюблена розвага дітей. Раніше малюки дивились мультики не так часто, як зараз. Сьогодні все простіше і доступніше. До послуг маленьких глядачів цілодобові телевізійні програми та ютуб-канали. Веселі коротенькі відео перетворились на безвідмовного помічника батьків. Капризує – мультик, не хоче їсти – мультик, не може заснути – мультик. Все настільки легко, що задумуватись над впливом мультфільмів на психіку дитини не хочеться, а треба.

Психологи вважають, що дітям можна проводити перед екраном таку кількість часу: 

üне більше 30 хвилин - для дітей дошкільного віку, 

üне більше 50 хвилин – для дітей 7-10 років, 

ü і до 3 годин – для дітей старшого шкільного віку. Це сумарний час для екрана телевізора, ноутбука, планшета та інших гаджетів. На практиці частина батьків дозволяє уже однорічним малюкам дивитись мультики значно довше. Спочатку це не має особливого ефекту, але в 2-3 роки діти починають наслідувати героїв, а в 3-6 років мультики допомагають формувати уявлення про світ.

Мультфільми – це дитяча річ, адже вони анти документальні. Картини, фантазія, незвичайні образи, що наповнюють мультик за силою впливу vekmnaskmvvbb 3їх можна порівняти із казками. У житті дітям часом не вистачає реалізації бажаних якостей, і мультфільми допомагають упоратися з відчуттям дискомфорту.

Мультфільми здатні виконати низку важливих завдань:

• стати хорошими помічниками у вихованні. У деяких персонажів діти переймають манери поведінки, їхні вміння взаємодіяти з навколишнім світом. Деякі вчать доброті, щирості, поступливості й співпереживанню;

• розвивати креативність: під час перегляду яскравих, неординарних картинок працює фантазія, нестандартне мислення, що може бути початком творчості;

• розвивати мову: слухаючи грамотне й красиве мовлення героїв мультфільмів, діти поповнюють свій лексичний запас і можуть здивувати батьків висловлюваннями й афоризмами;

• розвивати уяву, пам'ять і мислення дитини, що відбувається в процесі сприйняття й аналізу в результаті порівняння, встановлення послідовності подій та їхньої логіки, а також міркувань за підсумками переглянутого;

• ознайомлювати з навколишнім світом: за допомогою мультфільмів дитина може навчитися рахувати, читати, розмовляти іноземною мовою, вивчати геометричні фігури, кольори й отримувати різні енциклопедичні знання. 

vekmnaskmvvbb 4Але, попри те, що позитивних моментів досить багато, звичайний перегляд може негативно позначитися на дитині.

Тому дитячі психологи часто говорять про те, що багато мультфільмів негативно впливають на психіку дітей: 

• неправильне формування інстинкту самозбереження, неусвідомлене підштовхування дитини до суїциду – герої можуть по кілька разів вмирати і воскресати; надлишок агресії та насильства на екрані. Головний герой – агресивний і може завдавати шкоди оточенню, у результаті дошкільники можуть наслідувати дії героя;

• наділення жінки чоловічими рисами характеру й навпаки – це може бути відображено в одязі, поведінці й учинках персонажа;

• повна безкарність – поганий вчинок персонажа не карається, а іноді навіть вітається – у дітей може сформуватися стереотип уседозволеності;

• немає чіткої межі між добром і злом – навіть позитивний персонаж може теж вчиняти погано заради досягнення мети. З огляду на вікові особливості, а саме наївно-реалістичний характер, дошкільники не здатні критично ставитися до побаченого.

Після перегляду таких мультиків не можна гарантувати, що дитина не захоче перевірити на власному досвіді дії улюблених героїв, щоб повторити їхні подвиги.

• Гучний звуковий супровід, різкі звуки, напружена музика чинять негативний вплив на дитячу психіку.

• Жаргонні, нецензурні вирази. Часом такі вирази проскакують навіть у позитивних мультиках. Діти відразу запам’ятовують «цікаві» слова.

Батьки говорять одне, а мультики показують, що лаятись можна. У зв’язку з цим спеціалісти радять батькам дітей, vekmnaskmvvbb 5які не досягли семирічного віку, вмикати малюкам лише ті мультфільми, що були випущені у другій половині минулого століття. Мультфільми цих часів майже витіснені з екранів імпортними продуктами: «Карлсон», «Крокодил Гена і Чебурашка», «Простоквашино» були і залишаються комфортними для дитячої психіки, вони вчать доброму і прекрасному. Хоча нині й вони піддаються критиці. 
Проаналізувавши деякі мультфільми іноземного виробництва, наприклад, пригоди Шрека, можна припустити, що цей мультфільм формує у дітей неправильні стереотипи поведінки чоловіка й жінки. Герцог, який завжди повинен бути героєм, у мультику слабкий, від принцеси чекають ніжності й жіночності, а вона виявляється сильною та мужньою.

Важливо відповідально ставитися до вибору мультиплікаційного матеріалу, пропонуючи дитині лише добрі й повчальні мультики, які не мають сцен насильства чи яскравих прикладів девіантної поведінки, сприяють розвитку дитини.

Обов’язок дорослих – навчити малюка «правильно» переглядати програми, які транслюють у телеефірі. Щоб діти після перегляду мультфільмів вбирали лише хороші приклади, потрібно спілкуватися з дитиною, програвати весь перебіг подій та обговорювати побачене.

Після завершення перегляду варто поцікавитися в неї, що вона запам’ятала, що зрозуміла, які висновки зробила з побаченого, розпитати про улюбленого героя та з’ясувати, чим він їй подобається.

Такий спільний перегляд буде не тільки дієвим способом наслідування найкращого, прищеплення дитині певних моральних якостей, розвитком знань та уявлень про світ, а й допоможе налагодити емоційний контакт зі своєю дитиною, краще зрозуміти «її світ».

vekmnaskmvvbb 1  vekmnaskmvvbb 6  vekmnaskmvvbb 2

Пам’ятайте, що жодний мультфільм або телепередачатне замінять живого спілкування з вашою дитиною.

Правила взаємні - створюються не лише для дитини, а для всієї сім’ї.

 

 

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom