Вплив рухової активності на інтелект дитини

hejdffrnbdnm 4Рухова активність поліпшує мозковий кровообіг та функціональний стан центральної нервової системи, активізує психічні процеси, підвищує розумову працездатність дитини.

Нерухоме положення — не природне для дитини. Навіть три-чотири місячний малюк, аби більше побачити і відчути, намагається піднятись або вимагає у дорослого змінити положення його тіла — перевернути на інший бік, взяти на руки. Дорослі, які обмежують дитину однією позою — сидінням у манежі або візочку, обмежують її у природному русі й, відповідно, у пізнанні нового.

Маленька дитина має набувати досвіду — знайомитись з новими предметами і явищами, відчувати їх на смак і дотик, пересуватися у просторі й у такий спосіб тренувати свій м’язовий апарат, готувати його до ходьби. Саме рух — найбажаніша форма навчання для дитини. Наприклад, просторові поняття: високо — низько, далеко — близько, ліворуч — праворуч, дитина ліпше засвоює, коли здійснює відповідні дії.

hejdffrnbdnm 3

Систематична висока рухова активність дитини протягом навчального дня підвищує функціональну діяльність м’язового апарату і у такий спосіб позитивно впливає на психічну сферу. Тому оптимальне використання рухової активності підвищує розумову працездатність дитини.

На жаль, сучасні моделі навчання і виховання не забезпечують цілісного, інтегративного впливу на особистість дитини. Тож і гармонійному розвитку дошкільника не сприяють. Фізичний та інтелектуальний розвиток дитини здебільшого здійснюють локально та не поєднують їх між собою. Утім, різні сфери розвитку дитини — фізична, емоційна та інтелектуальна — не розвиваються нарізно, окремо одна від одної. Розвиток однієї зі сфер впливає на всі інші сфери в комплексі. Одне із головних завдань батьків — стежити за фізичною активністю дитини вдома.

Рекомендації для батьків

Щоб гармонійно розвивати дитину, доцільно скористатися рекомендаціями:

-Змінювати положення тіла дитини, якій не виповнилося півроку, повертати її вправо-вліво, брати на руки. У такий спосіб можна не лише розширити поле зору дитини, а й зменшити рівень її тривожності, сприяти зміцненню зв’язку «мама — дитина».

-Не обмежувати активність дитини віком до року манежем. Звісно, є моменти, коли необхідно залишити дитину в безпечному місці на декілька хвилин. Утім, цим не слід зловживати, аби не знизити пізнавальний інтерес дитини до навколишнього світу та спілкування.

-Дотримуватися правила — щоденна прогулянка на свіжому повітрі у будь-яку погоду та пору року. Одяг та взуття дитини мають відповідати погоді, а тривалість прогулянки — залежить від віку дитини й температури на вулиці.

-Не вимагати від дитини, аби під час навчання вона сиділа за столом і не рухалася. Дитина дошкільного віку фізіологічно не здатна висидіти на одному місці. Малювати або вивчати цифри та кольори можна і лежачи на підлозі. Статичні вправи доцільно змінювати рухливими або робити фізкультхвилинки.

-Намагатися надавати заняттям практичного характеру. Приміром, під час навчання математиці можна використовувати справжні предмети та рухати їх або вивчати кольори за допомогою рухливої гри. Спершу дитині демонструють колір та називають його, а відтак пропонують знайти предмет відповідного кольору в кімнаті або на столі. У такий спосіб можна модифікувати будь-яке навчальне завдання, зробити його цікавим та веселим.

hejdffrnbdnm 5   hejdffrnbdnm 2   hejdffrnbdnm 1

Автор : btamedia
Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom