Як спілкуватися з дітьми раннього віку

cgskreyyzplbnbyj 3Діти раннього віку дуже чутливі до звернень дорослих, охоче відгукуються на їхню  ініціативу і самі проявляють виражену ініціативність у спілкуванні.

Малюку необхідні увага і ласка дорослого, його допомога і доброзичлива співучасть у діях з предметами.

Позитивна чи негативна оцінка дорослого викликає інтенсивні емоційні реакції дитини і справляє істотний вплив на його діяльність.

       Саме тому прошу:

Детальніше...

ТРИ ШЛЯХИ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ

nhbikzb 1

Батьки у всьому світі, виховуючи своїх дітей, можуть іти одним з трьох шляхів: влади, поступливості або діалогу.

nhbikzb 3ВЛАДА - цей шлях опирається на переконання дорослого, що батьки завжди краще знають і мають рацію, демонструють дитині, хто головний. Дитина повинна підкорятися їхній волі, найкраще без дискусії. Батьки найчастіше виступають у ролі контролера, екзекутора, судді, володаря, поліцейського, а іноді й ката. Такий образ батьків викликає у дитини почуття страху, злості, гніву, жалю, несправедливості, кривди, приниження, сорому. У дитини з’являється переконання, що батьки її не розуміють, можливо, не люблять. У поведінці дитини може з’явитися опір, брехня, покора, агресія, ворожість, бунт або лицемірство. Дитина може думати: «ніхто не прислухається до моєї думки, а, значить, мої думки дурні та нічого не варті. Я ні на що не здатна, якщо мене треба постійно контролювати, слідкувати за мною, перевіряти. Тільки батьки знають, що добре для мене».

Детальніше...

Як треба хвалити

zr nhtf dfkbnb 5«Все є отрута, і все є ліки.

Тим чи іншим робить тільки доза».

                                                                                             Давня мудрість

Похвали потребує кожна людина, кожна дитина. Але у кожного є своя норма похвали.

В.Леві виділив три групи дітей, які особ­ливо потребують похвали:

1. Омега або сором'яз­ливий, гіперактивний, надто повільний, незграбний, товстий, заїка, ри­жий, зі смішним прізвищем, невдаха...

Хвалимо за найменший успіх, підтримуємо будь-які спроби оволодіти якоюсь діяльністю.

2. Альфа або над повноцінний.zr nhtf dfkbnb 4

Здорова, життєрадісна, здібна дитина, все дається легко у всьому пер­ша.

Таких дітей небагато. Але значення цього типу величезне: в ньому уособлюються всі наші надії. Така дитина може бути скромною, і все ж у неї неминуче розвивається потреба у підтвердженні цих переваг, у визнанні: «Талант потребує шанувальників, це закон при­роди...» Кому багато дано, з того і багато слід питати. Не хвалити за здібності, хвалити тільки за працю над своїм розвитком, готовність не залишатися на досягнутому.

Детальніше...

Дитяча впертість

— Що ж таке впертість?

lbnzxf dgthnscnm 8Це відповідна реакція дітей на гірке відкриття, що вони можуть не все, що хочуть; хибне твердження дитиною своєї волі, само­стійності і незалежності свого "Я". Це відбувається тоді (при­близно з 18 місяців), коли у дитини виникає гостре бажання досліджувати все, що є навколо: мамині буси, татовий комп'ю­тер, вміст усіх шаф, а тут чує «не можна»; «не рухай»; «відійди». Якщо дорослі заважають малюкові у його дослідженнях, він обирає найкращий спосіб оборони — впертість.

Кожна дитина проходить через декілька «віків впертості» — вони ж і так звані перехідні:

  1. 0,5 (півроку) – 1,5 роки;
  2. 2,5 — 3,5 роки;
  3. 6,5 – 7,5 роки.

В 2,5 — 3,5 роки (самий хвилюючий для батьків період впертості) дитина виділяє себе як «Я» lbnzxf dgthnscnm 9серед великої кількості людей, які її оточують, протис­тавляючи себе їм. Вона хоче утвердитися у своєму праві на самостійність — «Я сам» буду ходити по калюжах, вдягатися та інше. Часто батьки, втомлені від безлічі «не хочу», «не буду», «не так», «закочують рукави» і починають серйозно карати, не розуміючи, що в такий спосіб дитина, поки ще неусвідомлено, вчиться стверджувати свою волю, приймати рішення, бути самостійною. Безумовно, це величезна батьківська помилка. Володимир Леві радить: приблизно в 1/3 випадків треба поступитися своїй дитині; в 1/3 — настояти на своєму рішенні (якщо сказано «ні», воно і має бути твердим — «ні») і в 1/3 — залишити питання відкритим, тобто відволікти, переключити увагу на інше, знайти замінник і т.ін.

Детальніше...

Дочірні категорії

Відправити в DeliciousВідправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom